Radio Juntion Box

1941 - 1945, Preguntas y discuciones tecnicas y todo lo relacionado con los jeep de la WWII.

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Notapor m606paz » 12 Jul 2009, 09:41

Tal vez Charlie nos pueda aclara la fecha a partir de cuando empezaron a instalar estas cajas debajo y al costado del asiento deacompañante en los jeeps MB y GPW, pero segun el Libro de Emile Becker , seria a partir de Marzo del 1943.
A la misma llega energia del filterette para alimentar los equipos de radio. Tambien la nombran Terminal Box

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Saludos
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Notapor m606paz » 23 Ago 2010, 07:29

Aqui podran ver el recorrido del cable que llega al Control Box , que viene desde el boton de arranque en el piso.

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Saludos 8)
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Notapor m606paz » 26 Ago 2010, 20:32

Y aqui más fotografias!!

Peewee escribió:Hello John,

thank you for the info, you are correct.
Paolo Batisti from Italy http://www.thelongolivedrabline.com/ sent me some additonal infos and drawings.

Three od semigloss clips where used to fix the cable.

One clip is atached to the fire wall on the follwowing locations:
Ford and Willys ACMI bodys TypI suppression at one filterette screw/nut.
STD bodys and Typ II suppression slotted round head machine screw n.10 to firewall captive nut, same location as the speedo cable clip.

The other two clips are attached to the fuel line.
One clip to the front cross sill with a slottet binding head sheet metal screw together with the clip that hold the fule line in place.
One clip is direct attached clip to clip, hold by a round head machine screw n. 10, lockwasher and nut.

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Peewee escribió:This is the way how I attached my radio junction box and cable willys MB # 280611 DOD 12.Nov 1943 ACMI body, typ I suppression:

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But I have to change the color of the clips, to semi gloss od. :wink:


Gentileza G 503.com

Saludos :D
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Notapor charlie s. » 17 Sep 2010, 21:13

Hola,
según el libro ""La Jeep"" La caja de de conexion de radio fué instalada por primera vez en el Jeep MB 217543 de Marzo de 1943.
Slds,
Charlie
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Notapor m606paz » 05 Dic 2010, 11:18

Muy Buen dato Charlie!! :wink:

En g503 me pasaron esta pagina

http://www.willys-jeep-mb.de/42567/42198.html

Gracias y saludos :wink:
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Notapor m606paz » 31 Dic 2011, 21:20

Aqui se ve como se conecta la masa del radio terminal box

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En mi chasis, me encontre con la tuerca y la arandela este strap

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Revizaron sus chasis a ver si tienen esta conexxion?? :roll:
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Notapor vladimirsinisi » 30 Abr 2012, 13:18

revisando mi chasis me encontre que solo esta el agujero exactamente en el mismo lugar, eso corresponderia a ese bond strap¿?
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Notapor piyu » 30 Abr 2012, 13:48

El mio tiene el mismo agujero en ese lugar, vendria antes del 43 con ese agujero ?
Enrique
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Notapor vladimirsinisi » 30 Abr 2012, 14:17

Ahora revisando el body encuentro los 4 agujeros del FILTERETTE :shock:
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consulta era factible tener este tipo de aparato junto con la ametralladora por que mi GPW aparentemente tenia las 2 :shock:
o los bodys venian con estos agujeros independientemente si se colocaba o no el FILTERETTE?
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Notapor m606paz » 30 Abr 2012, 14:58

Buena pregunta Vladimir...

Si bien en las restauraciones actuales , es común , ver instalados equipos de radio + ametralladora, habria que ver si fue practica comun en la WWII tener ambos objetos instalados... :roll:

No me imagino un operador de radio transmitiendo un comunicado y un tirador utilizando la M2HB al lado... :?
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Notapor vladimirsinisi » 30 Abr 2012, 15:03

jaja yo me hice la misma pregunta Mariano pero viste que mi Body tiene los agujeros del M31C mas estos agujeros :? yo imagino que vendrían de fabrica estos agujeros del Filterette no asi los de la M31C

Que opinan?
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Notapor m606paz » 30 Abr 2012, 15:07


GPWs produced before 1944 incorporated a “Filterette” assembly mounted on the firewall, under the dashboard. This consisted of several large capacitors in a steel housing whose purpose was to bypass radio frequencies occurring in the low voltage electrical system to ground. Several styles of filterette were used in GPWs *, three are illustrated below.:

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1) Ford GPW-18960 w/ 2 slotted hex screws (s7) retaining cover. Mfg Sprague w/ Ford tag. These have been found in vehicles produced in summer, 1942.
2) Tobe -Deutschmann 1107DE w/ deep drawn cover stamped “TOBE” with manufacturers info near bottom. Cover retained by one slotted S7 finished hex screw.
3) Tobe -Deutschmann 1107DEG, similar to above w/o large logo and electrical specs on cover. This was part number GPW-18960B.
4) Tobe -Deutschmann 1107G (not shown), with friction-fit cover and brass etched tag. Seen on 4/42 vehicle.



Responde tu pregunta?? :roll: :wink:
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Notapor vladimirsinisi » 30 Abr 2012, 16:41

si y no :shock:
:D

o sea venia de fabrica el filterette lo que no significa que haya sido equipado con una radio no?


:roll:
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Notapor m606paz » 30 Abr 2012, 17:53

15.0 Radio Suppression
A radio outlet box on the passenger side of the body was incorporated sometime after July and before October 1943 as documented in factory photographs*.
Bonding straps: Points where bonding to body sheet metal occurs were tinned with solder and left unpainted. The shape of the unpainted areas varies, but the two bond points at the forward edge of the hood are square. The rest of the unpainted bond points are often round or irregular. The following is a partial list of tinned areas on the GPW body:
Hood front, 2 places (square)
Left Fender, shielded wiring harness ground position
Left fender, Bottom bolt holes (to body tub side panel)
Firewall, all grounding stud positions
Suppression condensers: Early vehicles included voltage regulator and generator. Later vehicles (‘44-’45) added Ignition switch., ignition coil, radio terminal box and starting motor.
* According to “Ord dept report” in AAW#2, P223, the terminal box was introduced 3/12/43.
Updates to this info below this line
enter your info here...
Note:Ford GPW:
1. SCREW, rd-hd, machine, 1/4-20NC-2 x 7/16.
2. Washer (Incorrectly, the SNL does not list this item for the GPW) It is the same washer as the WO-5121, O.D 3/4 inch and is the same as used on the bonnet clips).
3. Body side wall.
4. FM-351274-S7 Washer, lock, internal-external, s., 1/4 inch. This ensures the bonding of the radio terminal box to the tub.
5. Side wall of radio terminal box.
6. FM-351274-S7 Washer, lock, internal-external, s., 1/4 inch.
7. FM-33795-S7 NUT, hex 1/4-20NC-2.
For the Ford GPW, I listed item 6 to be FM-351274-S7 Washer, lock, internal-external, s., 1/4 inch., however, this was the arrangement as found on a Dec 1943 ACM type 1 tub. Perhaps early days for the installer, as there was no washer (FM-351274-S7 Washer, lock, internal-external, s., 1/4 inch.) installed between the body side wall and the side wall of the radio terminal box. The ACM type 2 1944 GPWs that I have inspected, have used either the standard split washer in this location, as per the SNL, or missing the split washers altogether and some have had a mixture of the flat 3/4 inch washer on one of the four screws with split washers on the other three - I guess whatever was left in the hand. If I was restoring a 1944 GPW and did not have the original hardware, I woud use the standard split washers at this location. Maurice Johnson 7May04
Note: Composite bodied GPW's has rectangular shaped tinned areas, the edges appear as masked off with 1" tape.


Vamos a ver que informacion encontramos, pero ya despues de la WWII cuando los equipos y frecuencias se estandarizaron pasa a ser más comun que en un jeep esten instalados ambos equipamientos :roll:
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Re: Radio Juntion Box

Notapor vladimirsinisi » 11 Sep 2014, 21:40

el finde estuve viendo el body e investigando los daños que tiene (por eso la marca de tiza) y encontre los agujeros del Junction Box, los 4 del lateral y el del piso.

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